Publisert av: Vandreren | januar 2, 2010

Juletiden – i etterkant

Julen er en fantastisk tid, en høytid som jeg ser frem til. Men det beste med julen er nesten de små forberedelsene i adventen. I år hadde jeg for første gang en liten julekrybbe hjemme. Det blir nok en tradisjon fremover. Skal forsøke å få tak i en litt større til neste år.

Dessverre ble nok mye av fokuset i årets julefeiring rettet mot forbruk, fråtsing og gaver. Det er nesten umulig å ikke bli sugd inn i dette når man har små barn og tenåring i huset. Jeg er også veldig glad i god mat og drikke, og jeg hadde vel mitt hovedfokus der i år også. Når det begynte å nærme seg nyttårshelgen så kom tankene på at dette egentlig begynte å bli mye mer en nok! Da var det at jeg husket at det snart skulle bli fastetid – og det ser jeg virkelig frem til nå. Tror det er mye lettere å verdsette det som betyr noe hvis man selv forsaker noe, i fråtsingen finner man bare en kvalmende hunger etter mer, mer og mer.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha min lille julekrybbe med Maria, Josef og Jesus stående på peisen frem til neste jul!  Tror faktisk den er mer synelig for meg på en vanlig lørdagskveld enn i selve julen.

Men, jeg liker å feire! Ser frem til en flott påske med god mat og drikke etter en lang fastetid!

Legg igjen en kommentar

Kategorier

