Publisert av: Vandreren | september 22, 2009

Tørketid

Det begynner å bli en stund siden siste oppdatering om min åndelig pilegrimsreise og det er bare å innrømme det med en gang: Jeg er inne i en periode av åndelig tørke. Jeg forsøker å holde fokuset, men i en travel hverdag er det så lett å bli forstyrret av alle mulige andre tanker og prosjekter. Jeg er derfor veldig glad for at jeg har denne bloggen som en aktiv påminnelse om at jeg er inne i en søken etter noe større.

Har fått en del bøker – og har prøvd å lese endel, men tankene farer alle veier. Det hele ente med at jeg la bøkene i bokhylla og tok opp en krim som en avveksling, mens jeg venter på at tørken skal gi seg. Sliter nok litt med å gjøre et valg i forhold til hva jeg skal fokusere mot. Det ortodokse eller det katolske – begge deler er fascinerende og lokkende, men det er litt vanskelig å finne ut hva som er meg nærmest.

Forsøker å huske på bønnen i det daglige liv, en liten jesusbønn og en Ave Maria gir meg en viss styrke – men så tar hverdagslivets bekymringer og gleder fokuset igjen. Det er kanskje lettere å holde på troen når man er aktiv i en menighet?

Vel, jeg vandrer videre igjennom denne tørken og satser på at fruktbare marker skal vise seg litt lengre fremover.

Responses

  1. Hei, Vandreren!

    Har ikke mail-adressen din, men det blir katolsk blogg-treff fredag 30. oktober på Den Gode Café. For mer info, send mail til: st.olav.oslo @ gmail.com


Legg igjen en kommentar

Kategorier

