Publisert av: Vandreren | september 8, 2009

Bøker fra St. Olavs bokhandel

Fikk en pakke med tilbudsbøker fra St. Olavs bokhandel før helgen. Har ikke hatt tid til å se så mye på dem enda, men har bestemt at den første jeg skal ta for meg er «Guds innvirkning. Hva finner vi hos Johannes av korset?» av Iain Matthew.

Har dessverre ikke hatt så mye tid til lesing de siste dagene, så det går litt sakte med å bli ferdig med tolstoj’s Skriftemål. Det er ikke så mange sidene i boken, men den er nokså mørk og dyster – og dermed blir det til at jeg ikke leser noe særlig mer enn et kapitell i slengen. Tydelig at Tolstoj ikke har hatt det noe særlig godt i denne perioden, mange selvmordstanker og lite glede over tilværelsen! Skriver nok et lite innlegg på bloggen etter å ha blitt ferdig med boken.

Tror uansett at det er viktig å ta med seg litt av Tolstoj sine tanker på ferden videre. Livet er ikke bare en dans på roser, og på en pilegrimsvandring tror jeg at man må trø på en og annen tornefull sti. Jeg kjenner at jeg ønsker å komme i gang med noen andre bøker!

Lengselen og håpet om å finne en fast tro vil nok være der også etter at jeg er ferdig med «skriftemål».

Legg igjen en kommentar

Kategorier

